مجتمع آموزشی جماران اداره آموزش و پرورش منطقه 11 تهران

چگونه می توان در خانه ورزش کرد

تمرینات ورزشی در خانه فواید بسیاری دارد. نه تنها نمی خواهید برای رفتن به سالن وقت بگذارید بلکه هزینه ای هم نمی دهید. اگر می خواهید بدن متناسب داشته باشید ، چند مرحله اساسی برای تمرین در خانه در نظر بگیرید که می توانید نتایج بسیار موفقی را ببینید.

 1 -آماده شدن برای تمرین در خانه

- جلسات ورزشی خود را جدی بگیرید.

- روزها و زمانهای خاصی را برای جلسه تمرین خود انتخاب کنید (مانند دوشنبه ، چهارشنبه و جمعه ساعت 7 صبح).

- بهترین مکان را در خانه خود انتخاب کنید که در آن احساس راحتی بیشتری در انجام کارهای روزمره دارید. مطمئن شوید که فضای کافی دارید و هیچ اشیاء تداخل ندارند.

- همچنان نظم داشته باشید. به خودتان اجازه ندهید تنبل شوید فقط به این دلیل که در خانه هستید.

- از چیزهایی که حواس شما را پرت میکند خودداری کنید. سعی کنید وقتی کسی در خانه نیست یا کار دیگری نظیر لباسشویی ، ظروف و غیره دارید کار کنید. برای انجام تمرینات ورزشی بهانه جویی نکنید.

-لباس ورزشی بپوشید و موسیقی بگذارید. پخش موسیقی انگیزشی به شما در تعیین ذهن و پمپاژ آدرنالین کمک می کند.

- اگر خود را مانند زمانیکه به ورزشگاه می روید آماده کنید ، بیشتر برای ورزش کردن انگیزه پیدا خواهید کرد و در نهایت نتیجه خوبی را به دست می آورید.

- هیدراته بمانید. همیشه هنگام ورزش ، حتی در خانه ، یک بطری آب در نزدیکی خود داشته باشید و آب بنوشید این جایگزین رطوبت از دست رفته در تعریق و به شما در حفظ انرژی شما کمک می کند. بهترین زمان  برای نوشیدن آب در طول استراحت بین تمرینات ورزشی است.

- یک رژیم غذایی سالم را متعادل کنید . حفظ رژیم غذایی سالم هنگام ورزش ، بسیار مهم است. خوردن یک میان وعده سالم حداقل 45 دقیقه قبل از ورزش باعث استقامت و انرژی لازم بدن می شود.

- برای میان وعده های سالم به گروه های غذایی حاوی کربوهیدرات و پروتئین می چسبید. مثالی می تواند یک تکه نان تست با کره بادام زمینی باشد. به یاد داشته باشید ، این فقط میان وعده است ... نه وعده غذایی! اگر قصد دارید بعد از وعده غذایی بزرگتر ورزش کنید ، حدود دو ساعت به خودتان فرصت دهید تا غذا به طور مناسب هضم شود.

- اگر ورزش های کششی برای شما مناسب است از ورزشهای کششی هم استفاده کنید.  قبل از اینکه بخواهید برخی از حرکات کششی را انجام دهید بدن خود را گرم کنید. 

2- انجام ورزش با استفاده از محیط اطراف خود

-اگر در خانه فضای مناسب دارید از ورزش دو  استفاده کنید، قدم بزنید ،راه بروید. از پله ها بالا و پایین بروید در صورتیکه مشکلی نداشته باشید.

-بسته به آنچه که معمول شما خواستار آن است ، قدم بزنید یا راه بروید و از پله های خود بالا بروید. پرش انجام دهید.

-تمرین قدرتی انجام دهید. شما می توانید با آنچه در خانه دارید خلاق باشید. دیوارها ، کف و مبلمان راه حلهای خوبی برای تقویت تمرینات هستند. گزینه های مختلف تمرین در اطراف خانه شما وجود دارد. 

-از کفپوش ها ، مبل ها ، اسکوات ها و تخته های کف استفاده کنید.

-اگر فضای کف زیادی ندارید ، از دیوار برای اسکواتهای با وزن بدن استفاده کنید. همچنین می توانید با قرار دادن بدن در مقابل دیوار ، از دیوار برای فشارهای ایستاده استفاده کنید (فاصله شانه پاها از هم فاصله دارد و حدوداً نیم فوت از دیوار فاصله دارد) ، دستان خود را در یک مثلث جلوی قفسه سینه خود قرار دهید و بیرون بزنید.

-اگر نمی توانید وزنه بخرید از وزن بدن خود به عنوان مقاومت استفاده کنید. می توانید کارهای زیادی انجام دهید. بیشتر افرادی که عضویت در سالن ورزشی ندارند ، کالریشن (Calisthenics) انجام می دهند ، این همان تمرینات ژیمناستیک است. همچنین می توانید شکم خود را با دراز و نشست کوچک کنید.

-از مبلمان متفرقه در خانه استفاده کنید. فقط کافی است به مبلمان خود نگاهی بیندازید و ببینید که چگونه می توان از آنها در پتانسیل تمرین استفاده کرد. از توپ تمرینی می توانیداستفاده کنید.

-از صندلی می توان برای شیب های ماهیچه ای استفاده کرد.

-یوگا را تمرین کنید . تمرینات یوگا به راحتی در خانه انجام می شود زیرا فقط نیاز به استفاده از کف (و در صورت داشتن یک تشک). یوگا می تواند برای آرامش و کشش بعد از تمرین روزمره بسیار مناسب باشد. همچنین می تواند ذهن شما را تسکین داده و بدن شما را آرام کند.

نظرات خوانندگان
تا کنون هیچ نظری درباره این مطلب ثبت نشده است
نظر جدید
نام*
ایمیل
نظر*

متن تصویر*
بازگشت به صفحه قبل...