مجتمع آموزشی جماران اداره آموزش و پرورش منطقه 11 تهران

کنترل خشم به روش "مانترا"

روش کنترل خشم مانترا یکی از روشهای ساده و فوق العاده موثر برای کنترل خشم و عصبانیت های ناگهانی است که در سرتاسر دنیا از آن استفاده میشود.

راههای کنترل خشم به سبک مانترا روشی کاملا ساده است اما تاثیری فوق العاده خواهد داشت چرا که این روش ها در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و مورد تایید قرار گرفته اند. عصبانیت یکی از واکنش های عاطفی اساسی ما است و گاهی اوقات یک نشانه هشدار خوبی است که همه چیز در زندگی ما خوب نیست. در برخی موارد خشم "حق" شماست که احساسش کنید!

ادامه مطلب...

گام های موثر برای شناسایی علایق

پیدا کردن و دنبال کردن علایق واقعی تان اینقدرها هم ساده نیست. درون آدم ها شبیه به یک اقیانوس است، اقیانوسی شگفت انگیز و پر رمز و راز. باید تمام قدرت، زمان و تلاش تان را به کار ببرید تا اقیانوس درون تان را عمیقا کاوش کنید. باید عمیق و عمیق تر بروید. همین که به تهِ اقیانوس وجودتان می رسید، می بینید دیگر رازی وجود ندارد و همه چیز واضح است. تمام چیزهایی که باید راجع به باطن تان بدانید را کشف کرده اید. البته این کار سختی است. در این مطلب خواهید دید چطور می‌شود علایق واقعی‌تان را بشناسید و آنها را دنبال کنید.

برای شناسایی علایق واقعی تان باید سخت تلاش کنید، اگر قلب تان ضعیف است، کلا دورش را خط بکشید! برای پیمودن این مسیر باید شجاع باشید و ترس‌ها، نگرانی ها و تردیدهای سر راه تان را دور بریزید.

ادامه مطلب...

15 نکته برای بالا بردن اعتماد به‌ نفس

روابط، یکی از مهمترین قسمت‌های زندگی ماست و تقویت مهارت‌های اجتماعی یکی از مهمترین چیزهایی است که هر فردی باید یاد بگیرد. بهتر کردن نتایجی که در این زمینه می‌گیرید و به دست آوردن اطمینان بیشتر به مهارت‌های اجتماعیتان، اعتماد به ‌نفستان را به طور کلی بالا خواهد برد.

خیلی از این راهکارها فقط به طور موقتی اعتمادبه‌نفس شما را بالا می‌برند اما باز هم باعث می‌شوند کارهایی انجام دهید که قبلاً حتی فکرش را هم نمی‌کردید و با انجام آنها اعتمادی عمیق‌تر نسبت به خودتان در وجودتان ایجاد می‌کنید.

ادامه مطلب...

چگونه یک ورزشکار موفق شویم؟

ورزشکار شدن کار بسیار ساده‌ای به‌نظر می‌رسد ولی تا رسیدن به آن، پیمودن چند قدم کوتاه، لازم است. تداوم در واقع بنیاد ورزش موفق به حساب می آید. تمام ورزشکاران حرفه ای بیشتر زمان ورزش خود را به تقویت مهارتی خاص می پردازند، آنها آنقدر این کار را ادامه می دهند تا حرکتشان، واکنششان و عملکردشان بی نقص شود. میان بری برای رسیدن به این مرحله از توانایی وجود ندارد. این کار نیازمند ساعت ها تمرین، بارها شکست و ناکامی، و پیشرفت های اندک است تا نتیجه دهد و فرد در یک مهارت استاد شود.

1- حرکت کنید و به‌دست آورید :

اولین قدم این است که بخواهید و به‌دست آورید. به خودتان اعتماد داشته باشید، شما می‌توانید به اهداف درخشانی دست یابید. مهم نیست وضعیت چقدر بد است و منابع شما چقدر محدود است.

ادامه مطلب...

چگونه در فصل تابستان از درس خواندن لذت ببریم ؟

فصل تابستان زمانی مهم برای افزایش بهره‌وری در درس خواندن است. بسیاری از دانش‌آموزان فرصت مطالعه در این فصل طلایی را از دست می‌دهند و حوصله درس خواندن در این فصل را ندارند. اما با چند روش ساده می‌توان از درس خواندن در این فصل لذت برد.

پیش مطالعه قبل از تدریس :

قبل از تدریس معلم، نگاه ساده‌ای به مطالب درسی‌ بیندازید یا به اصطلاح پیش مطالعه داشته باشید. پیش مطالعه به معنی مو به مو حفظ کردن مطالب نیست بلکه نگاهی ساده به عکس‌های کتاب یا تیترها کافی است.

ادامه مطلب...

چطور بر استرس امتحان غلبه کنیم؟

تغذیه‌ی سالم داشته باشید

قرار است ساعات طولانی مشغول درس و مطالعه باشید، پس مهم است که سالم باشید و انرژی بدن و مغزتان را حفظ کنید! قبل از مطالعه، یک میان‌وعده‌ی پُر پروتئین و کم چرب مثل ماست یونانی، جوجه‌کباب یا یک تکه پنیر پیتزای کم‌چرب بخورید. این میان‌وعده‌ها به شما انرژی لازم را می‌دهند تا بدون احساس گرسنگی یا افت انرژی، روی درس‌تان تمرکز کنید. همچنین باید بدن‌تان آب کافی داشته باشد تا سرحال باشید و دچار خستگی نشوید، پس سعی کنید روزانه ۸ تا ۱۰ لیوان آب بنوشید.

به اندازه‌ی کافی بخوابید

حالا که تغذیه‌ی سالمی دارید و آب کافی هم به بدن‌تان می‌رسانید، وقت آن است که باید عادات خواب‌تان را هم اصلاح کنید! هرچند شب قبل از امتحان معمولا وسوسه می‌شوید که بیدار بمانید و خودتان را برای امتحان آماده کنید، اما خیلی بهتر است برای غلبه بر استرس امتحان، به اندازه‌ی کافی استراحت کنید و شب قبل از امتحان خواب کافی و خوبی داشته باشید. شب قبل از امتحان درس‌هایتان را مرور کنید اما حواس‌تان باشد چه زمانی وقت خواب است!

ادامه مطلب...

پیشرفت تحصیلی چیست و عوامل موثر بر آن کدام است؟

وضعیت فرهنگی خانواده:
در خانواده هایی که والدین از طریق کلام و رفتار به علم دانش آموز و معلم او احترام می گذارند موفقیت تحصیلی در این خانواده ها بیشتر مشاهده می شود. هم چنین در خانواده هایی که والدین با کتاب، روزنامه و مطالعه سروکار دارند علاقمندی فرزند هم به مطالعه و بخصوص درس افزایش می یابد.


آرامش روانی و عاطفی خانواده:
در خانواده هایی که فرزندان احساس امنیت روانی می کنند و پیوسته پدر و مادر را حامی و پشتوانه خود می دانند انرژی های روانی آن ها برای تحصیل و موفقیت صرف می شود.

نوع دوستان دانش آموز و ویژگی های آن ها:
داشتن دوستان صمیمی، نیکوکار، شاداب، سالم و درسخوان زمینه علمی بودن و به مطالب علمی پرداختن را فراهم می کند. ارتباط با دوستان علمی و تلاشگر، جذب گروه علمی شدن و توانایی های خود را نشان دادن باعث می شود رفتارهای علمی هم شکل بگیرد.

ادامه مطلب...

دلایلی برای هراس از ربات‌ها در آینده

ربات‌های رومبا و آسیما که این روزها در صنعت ساخته می‌شوند و دستیار انسان در زندگی او هستند، اسامی ترسناکی مثل ترمیناتور ندارند. اما زمانی این موضوع ترسناک می‌شود که بدانید سازنده همین ربات‌ها شرکت آی ربات است، شرکتی که تولید کننده تجهیزات نظامی روباتیک هم است. با این حساب بد نیست بدانید که ربات‌ها در آینده انسان‌ها را با چه خطراتی روبرو می‌کنند.

فرزندانی که ممکن است ربات باشند

فرقی ندارد که ربات و انسان با هم بجنگند یا با هم رابطه صمیمی داشته باشند، احتمال خیلی بالایی که داده می‌شود همگرایی انسان و ماشین است که از دل آن سایبرگ‌ها یا انسان ماشین‌ها بیرون می‌آیند. در یک سو انسان‌ها وسایل فناورانه و رایانه‌های ریز را به صورت محصولات پوششی روی بدن خود نصب می‌کنند. شما می‌توانید این انسان-ماشین‌ها را در قرن ۲۱ حتی اطراف خود ببینید.

ادامه مطلب...

پنج روش برای یادگیری زبان جدید

اگر اولین بار است که قصد یادگیری زبان دارید یا چندمین زبانی است که می‌خواهید بیاموزید باید با روش‌های آموزش زبان آشنا باشید. روش‌های متفاوتی برای یادگیری زبان وجود دارد. در ادامه پنج روش برای یادگیری زبان جدید را معرفی می‌کنیم.

یادگیری با روش آنلاین

امروزه اینترنت به سرعت تبدیل به ابزاری بسیار مناسب برای آموزش زبان شده است. هر زبانی را می‌توان با اینترنت یاد گرفت چه زبان‌های معروف جهان و چه زبان‌های مخفی و اشاره‌ای مثل زبان رمزی سوت زدن را در اینترنت می‌توان آموخت. با کمی جستجو می‌توان اپلیکیشن‌های مناسب و سایت‌های مخصوص آموزش زبان‌های مختلف را پیدا کرد.

ادامه مطلب...

نهایت سرعت انسان

آیا می‌دانید نهایت سرعت انسان چقدر است؟ پر سرعت‌ترین انسان جهان دونده جامایکائی، یوسین بولت است که در المپیک سال 2008 میلادی توانست در مسابقات دوی صدمتر رکورد 9.58 ثانیه را به نام خود ثبت کند. با این حساب سرعت او را می توان 37.6 کیلومتر در ساعت تخمین زد.

از نظر تحرک فیزیکی، دویدن با قدم زدن کاملا متفاوت است. در دویدن پاها و ماهیچه‌ها به شدت منعطف و کشیده می‌شوند و هرچه سرعت بیشتر شود انقباض پیدا می‌کنند. انرژی گرانشی بالقوه و انرژی جنبشی که در بدن فرد وجود دارد همراه با وزن بدن که تغییر می‌کند دچار تغییر می‌شود.

ادامه مطلب...

مشاهده مطالب قدیمی تر...