مجتمع آموزشی جماران اداره آموزش و پرورش منطقه 11 تهران

چهار عادت روزانه افراد موفق

افراد موفق عادت‌های مختلفی دارند و انتخاب چهار عادت روزانه کار دشواری است. اما مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود مهمترین عادت‌هایی است که هر فرد برای موفقیت باید به صورت روزانه انجام بدهد. در ادامه با این چهار عادت روزانه افراد موفق بیشتر آشنا می‌شویم.

عادت اول: خاموش کردن موبایل قبل از خواب

خواب کافی و همراه با آرامش مهمترین چیزی است که باعث بالا رفتن میزان سلامتی، کاهش استرس و افسردگی و افزایش کارایی در طول روز می‌شود. ابزارهای الکترونیکی مثل گوشی‌های هوشمند، تبلت و کتابخوان‌ نورهایی با طول موج آبی منتشر می‌کنند که باعث توقف تولید هورمون ملاتونین در بدن می‌شوند. هورمون ملاتونین عامل تنظیم ثبات ریتم شبانه روز بدن است. کامپیوتر و تلویزیون هم چنین نوری را از خود ساطع می‎کنند اما باتوجه به اینکه هنگام تماشای آن‌‎ها فاصله لازم حفظ می‌شود میزان آسیب آن‌ها پایین‌تر است.

ادامه مطلب...

ترس‌ هایت را زمین بگذار تا به موفقیت برسی

موفقیت خواسته‌ای است که هر انسان در زندگی خود به دنبال دستیابی به آن است. اما عواملی بازدارنده همواره مانع رسیدن ما به این خواسته و سدی در برابر خواسته‌هایمان هستند. یکی از این موارد ترس از شکست است. ما باید برای رسیدن به این خواسته در برابر ترس مقاومت نشان بدهیم. اما چطور؟

هر یک از اهداف ما نوعی انتظار پیشرفت با خود به همراه دارد. این اهداف باعث می‌شوند دستاوردهای خاصی را در زمان دستیابی به آن هدف برای خود متصور شویم. این عامل زمینه‌ای مثبتی در انگیزش است؛ اما چالش اصلی زمانی رخ می‌دهد که از نرسیدن به دستاورد مورد نظر بترسیم. عوامل زیادی در این ترس و نگرانی اثر گذارند.

ادامه مطلب...

چگونه می توان در خانه ورزش کرد

تمرینات ورزشی در خانه فواید بسیاری دارد. نه تنها نمی خواهید برای رفتن به سالن وقت بگذارید بلکه هزینه ای هم نمی دهید. اگر می خواهید بدن متناسب داشته باشید ، چند مرحله اساسی برای تمرین در خانه در نظر بگیرید که می توانید نتایج بسیار موفقی را ببینید.

 1 -آماده شدن برای تمرین در خانه

- جلسات ورزشی خود را جدی بگیرید.

- روزها و زمانهای خاصی را برای جلسه تمرین خود انتخاب کنید (مانند دوشنبه ، چهارشنبه و جمعه ساعت 7 صبح).

- بهترین مکان را در خانه خود انتخاب کنید که در آن احساس راحتی بیشتری در انجام کارهای روزمره دارید. مطمئن شوید که فضای کافی دارید و هیچ اشیاء تداخل ندارند.

ادامه مطلب...

برنامه ریزی درسی در ایام نوروز

تعطیلات نوروز یکی از بهترین فرصت ها برای دانش آموزان پس از گذراندن 6 ماه درس خواندن و مدرسه رفتن است که استراحت کامل داشته باشند و از درس خواندن دور باشند تا با روحیه ای مضاعف دوباره به مدرسه بازگردند.

ولی استراحت مطلق در این ایام سبب افت تحصیلی دانش آموزان می شود پس در تعطیلات عید نیاز به ایجاد یک برنامه مناسب است که در کنار تفریح و استراحت، برخی از ساعت های ایام عید را به درس خواندن و مطالعه دروس اختصاص دهیم تا هم تعطیلات خوبی داشته باشیم و هم از افت تحصیلی جلوگیری کنیم.

ادامه مطلب...

3 ماده غذایی مفید برای تقویت سیستم دفاعی بدن

مواد غذایی مفید برای تقویت سیستم دفاعی بدن

حق با مادربزرگتان بود که می گفت هر کس در روز یک سیب بخورد دیگر نیازی به دکتر پیدا نمی کند. یکسری مواد غذایی خاص از جمله سیب، مواد مغذی مقوی، مواد معدنی و ترکیبات ارگانیک، می توانند تغییراتی اساسی در تقویت سیستم دفاعی بدن شما ایجاد کنند و آن را دربرابر بیماری های مختلف مقاوم نگه دارند.

 

برای تقویت سیستم دفاعی بدن تا می توانید از این دسته مواد غذایی استفاده کنید تا فصل سرما خوردگی که از راه رسید دیگر نیازی به مراجعه به دکتر نداشته باشید. مواد غذایی تقویت سیستم ایمنی بدن که در این مقاله به آنها اشاره می کنیم، باعث تقویت سیستم دفاعی بدن شما شده، سلامت شما را ارتقاء داده و بدنتان را دربرابر بیماری های مختلف مقاوم خواهد کرد.

ادامه مطلب...

چگونه پایه ریاضی خود را قوی کنیم؟

این سؤال که چگونه پایه ریاضی خود را قوی کنیم؟ سؤال بسیاری از دانش‌آموزان است. ضعیف بودن دانش‌آموزان در درس ریاضی تنها به‌دلیل استعداد کم یا ناتوانی ذهنی آنان در حل و درک مسئله نیست.

عوامل بسیاری باعث شده‌ است دانش‌آموزان در درس ریاضی ضعیف باشند مانند:

ضعیف بودن فرد در حل کردن محاسبات

بی‌علاقه فرد به درس ریاضی

نیاموختن مهارت‌های حل مسائل و…

ادامه مطلب...

کنترل سریع عصبانیت با 5 تکنیک

کنترل عصبانیت و خشم گاهی بسیار سخت می شود اما در هر حال غیرممکن نخواهد بود ، توصیه هایی که اثرات مثبت آن در این مواقع ثابت شده است را امتحان کنید.

کنترل عصبانیت، فرایند یادگیری برسمیت شناختن نشانه هایی که شما در حال عصبانیت اقدام به آنها می کنید و آرام می گیرید میباشد. کنترل و مدیریت عصبانیت،سعی می کند که شما را از حال و احساس عصبانیت بیرون آورد و یا شما را به ادامه دادن عصبانیت تشویق نمی کند.عصبانیت یک احساس متقابل، نرمال و سالم است.

ادامه مطلب...

چگونه با دقت بیشتر به انجام کارها بپردازیم؟

داشتن تمرکز یکی از مهم ترین پایه های یادگیری است. متاسفانه تعداد زیادی از دانش آموزان به علت داشتن عدم تمرکز سر کلاس قادر به یادگیری نیستند و همین امر موجب عقب افتادن از درس ها و افت تحصیلی در دانش آموز می شود که تاثیرات مخربی را در آینده فرزند شما خواهد داشت.

در ادامه مطلب شما را با چگونگی افزایش تمرکز در دانش آموزان آشنا خواهیم کرد. احتمال دارد که معلم فرزندتان به شما اطلاع دهد که وی در کلاس تمرکز ندارد، شاید هم خود شما، متوجه این امر شده اید. نگران نشوید چرا که با دانستن برخی از علت های عدم تمرکز دانش آموز سر کلاس، می توان این مشکل را به راحتی حل کرد. بیشتر دانش آموزان با آن که با دقت و تمرکز سر کلاس درس حاضر می شوند، اما در موقع تدریس معلم پس از چند دقیقه حواسشان کاملاً پرت می شود و زمانی هم که به خود می آیند چند دقیقه ای از وقت کلاس گذشته است، درحالی که آنها ذهن خود را با افکار پراکنده مشغول کرده بودند.

ادامه مطلب...

خانه‌ای آماده برای روزهای امتحان

وقتی زنگ مدرسه می خورد، بیش تر از هر چیز در این فکر هستی که وقتی به خانه رسیدی، چگونه به ترتیب به کارهایت برسی. با خودت قرار می گذاری که خیلی سریع استراحت مختصری بکنی و در سه ساعت کل درس ریاضی را یکبار دوره کنی. بعد نیم ساعتی استراحت کرده و تا پایان شب، هر چه سۆال اضافی ریاضی داری حل کنی. پیش خودت محاسبه کرده ای که اگر شام را هم در اطاق بخوری و شب کمی دیر تر بخوابی، می توانی برای امتحان فردا تمام نمونه سوالات را حل کنی. در این صورت می توانی بهترین نمره را بیاوری. در همین فکرها هستی که خودت را مقابل درب خانه می بینی. تمام مسافت بین مدرسه تا خانه را در حال برنامه ریزی برای ساعت های امروزت بودی. در را باز می کنی.

مادرت با عجله سلام می کند و می گوید زود لباس هایت را عوض کن و به کمک من بیا!!! حتی فکرش هم عصبانیت می کند. نکند امشب مهمان داریم؟

بله،فکرت درست بود؛ هر چند وقتی مادر فهمید امتحان داری از کمک کردن معاف شدی، اما یک چیز باقی ماند و آن حل کردن مسائل سخت ریاضی در حالی است که صدای همهمه و صحبت مهمان ها از بیرون در آزارت می دهد. هرچه تلاش کردی نتوانستی تمرکز لازم را داشته باشی. با زمانی که برای شام خوردن با مهمان ها از دست دادی، تنها توانستی نصف آنچه فکر می کردی را تمرین کنی.

ادامه مطلب...

افزایش قد در دوران بلوغ

افزایش قد و میزان بلندی قد به خصوص در سنین نوجوانی و جوانی علاوه بر وراثت به عواملی همچون رژیم غذایی و تغذیه افراد و میزان فعالیت و تحرک جسمی نیز بستگی دارد،در این مقاله شما را با روش ها و راهکارهای افزایش قد در سنین نوجوانی و بلوغ آشنا می کنیم.

عامل‌های متعددی مانند محیط، شیوه زندگی و وراثت بر رشد و قد انسان اثر می‌گذارد. اما سوال اینجا است که چه زمانی رشد قدی پسران متوقف می‌شود؟ آیا این توقف در دوران بلوغ رخ می‌دهد یا این که در دوران بزرگسالی نیز رشد ادامه دارد؟ آیا افزایش قد بعد از بلوغ امکان پذیر است ؟ 

عامل‌های تأثیرگذار بر افزایش قد

محیط و وراثت دو عامل تأثیرگذار بر بلندی قد به شمار می‌آید. در واقع برآیند تأثیر وراثت یا ژنتیک، عادت‌های غذایی و هورمون‌ها از یک سو و استرس از سوی دیگر به عنوان یگانه عامل کاهش دهنده قد، بلندی نهایی قامت فرد را تعیین می‌کند. 

بلندی قد = (وراثت + هورمون‌ها + مواد مغذی) – استرس 

ادامه مطلب...

مشاهده مطالب قدیمی تر...