مجتمع آموزشی جماران اداره آموزش و پرورش منطقه 11 تهران

مهمترین نکات امنیت در اینترنت

امنیت سایبری یکی از موضوعاتی است که در سال‌های اخیر به آن توجه قابل ملاحظه‌ای شده و با نگاهی به اخبار دنیای فناوری هر روز اخبار مهمی در زمینه نفوذ و انتشار مشخصات حساب‌های کاربران منتشر می‌شود.

در ادامه 9 نکته مهم درباره امنیت در اینترنت آمده است که مانند امنیت فیزیکی مهم هستند.

ادامه مطلب...

چگونه در سال تحصیلی جدید موفق تر عمل کنیم؟

در این بخش در رابطه با تعدادی نکات مهم در برنامه ریزی درسی برای موفقیت در تحصیل توضیحاتی ارائه می گردد. اگر می خواهید برنامه ریزی درسی شما منجر به موفق شدن شما در درس و تحصیل گردد موارد زیر را در نظر داشته باشید:

ادامه مطلب...

چگونه سحر خیز باشیم؟

چگونه سحرخیز باشیم ؟ سحرخیزها معمولا در بین سایر مردم افراد محبوبی نیستند. عده ی خوش شانسی که در اوایل صبح بانشاط و فعال هستند در حالیکه هنوز  شما خمیازه ی اول صبح را می کشید. تغییر یافتن از یک جغد شب به یک سحرخیز خوشرو و پرانرژی کار ساده ای نیست.

اما مسلما راه هایی برای غلبه بر این مشکل وجود دارد بدون آنکه نگران کم کردن میزان خواب شبانه خود باشید. برای شروع یک تغییر اساسی میتوانید کارهای ساده ی زیر را انجام دهید:

ادامه مطلب...

چگونه در شرایط بحرانی آرامش خود را حفظ کنیم؟

حفظ آرامش در شرایط بحرانی , به منظور حفظ آرامش در شرایط بحرانی، نفس عمیق بکشید و با مثبت‌اندیشی به حل مسئله بپردازید و از کمک گرفتن از دیگران ابایی نداشته باشید.

چگونه خونسردی خود راحفظ کنیم

انسان برای ادامه زندگی و رشد، نیاز به پیدا کردن روش‌هایی برای کنار آمدن با فشار و ناملایمات روزمره دارد. مطالعات زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند حفظ آرامش در شرایط بحرانی، با بهره‌وری، رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند. چند نمونه از روش‌های کنترل احساسات و حفظ آرامش را در اینجا ذکر می‌کنیم:

ادامه مطلب...

با تکنیک های حفظ اعتماد به نفس آشنا شوید

امروز در کنار موضوع رژیم غذایی و لاغری، بحت ساختن اعتماد به نفس و عزت نفس، باب هر محفل و رسانه ای شده است. دلیلش هم کاملا مشخص هست. انسان امروز، شکارچی آگاهی و تدبیر و دانش است. ما بر اساس دانش روانشناسی نوین متوجه اهمیت و تاثیر کیفیت اعتماد به نفس و عزت نفس بر کل زندگی و حس و حال درون خود شده ایم. همه مدیران جوامع مترقی در تلاشند تا اعتماد و عزت نفس مردم خود را بالا ببرند. ما امروز ناگزیریم برای بالا رفتن اعتماد به نفس خود کاری جدی بکنیم. ما حتی می دانیم تا پایان عمر باید در این راه کوشا باشیم.


زمان گذاشتن برای رویاها و برنامه‌های خویش، انجام فعالیت‌هایی متفاوت از اکثر مردم و البته «جا نداشتن» در میان سایرین، در صورتی که اعتماد به نفس پایینی داشته باشید، می‌تواند بسیار دشوار باشد. این موضوع کاملاً حقیقت دارد. تقریباً غیر ممکن است که با عزت نفس و اعتماد به نفس پایین، بتوانید برای اهداف بزرگ و ارزشمند خویش وقت بگذارید، از چارچوب‌های سنتی فراتر بروید و حقیقتاً خود خودتان باشید.

ادامه مطلب...

تابستان فرصتی مناسب برای تمرین مدیریت زمان

فصل تابستان فرصت مناسبی است برای یادگیری مدیریت زمان و رفع اشکالاتی که در این زمینه برای شما پیش می‌آید. به طور معمول هر فرد زمان زیادی را در طول روز صرف کارهای بیهوده می کند اما به راحتی می توان از میزان این زمان های از دست رفته کاست. 

برای اینکه در مدیریت زمان حرفه‌ای بشوید و بتوانید به همه کارهای خود سر وقت برسید، بهترین این کار این است که قواعد آن را به خوبی یاد بگیرید. روش‌های زیر کمک می‌کند تا ضمن یادگیری مدیریت صحیح زمان بتوانید با برنامه ریزی دقیق به همه کارها برسید.

حواستان به زمان‌های از دست رفته باشد

اولین هدف این تمرین این است که ببینید چه مقدار از وقت خود را در طول روز هدر می‌دهید. مثلا ببینید که چقدر زمان پای صحبت با تلفن هدر می‌کنید یا اینترنت می‌روید. روبرو شدن با این زمان‌ها شما را شگفت زده می‌کند و همچنین کمک می‌کند تا با دقت بیشتری ساعات روزانه خود را برنامه ریزی کنید.

برای پی بردن به این زمان‌ها، ابتدا باید ساعات هدر رفته را فهرست کنید. موارد پایین فهرستی از زمان‌هایی است که معمولا در طول روز هدر می‌روند.

ادامه مطلب...

میانبری برای یادگیری زبان خارجی

1. مکالمه، مکالمه، مکالمه

اگر راز یا ترفندی برای یادگیری زبان وجود داشته باشد، آن راز قطعا همین مکالمه است، آن هم مکالمه‌ای که با ساعت‌ها و ساعت‌ها تلاشِ ناشیانه و طاقت‌فرسا در گفت‌وگو با افرادی که در آن زبان، خیلی بهتر از شما تسلط دارند،‌ حاصل می‌شود. یک‌ساعت مکالمه (با تصحیح غلط‌ها و رجوع به دیکشنری) به اندازه‌ی پنج‌ ساعت کلاس زبان و ده‌ ساعت مطالعه‌ی شخصیِ زبان می‌ارزد.

چند دلیل برای این امر می‌توان ذکر کرد. اولین دلیل، انگیزه است. هر قدر هم کتاب راهنمای آموزشِ زبان‌تان عالی باشد، شما با مکالمه و تعامل با شخصی واقعی که روبه‌روی‌تان ایستاده است، خیلی بیشتر از هر کتاب‌ یا برنامه‌ی صوتی دیگری روی رایانه‌تان، می‌توانید دانش و انگیزه کسب کنید.

ادامه مطلب...

روزهای بعد از کنکور

در این مطلب قصد داریم از استراحت درست و اصولى بعد از کنکور که حق شماست، حرف بزنیم.

از آخرین روزهای قبل از کنکور بسیار خوانده‌اید و شنیده‌اید؛ اما روز بعد از کنکور چطور؟ راستی روز بعد از این مسابقه نفس گیر چه می‌کنید؟

*روز بعد از کنکور، ساعت را برای ۵ صبح  تنظیم می‌کنم تا زنگ بزند و بیدار شوم؛ بعد یک نیشخند می‌زنم و خاموشش می‌کنم و با آرامش دوباره می‌خوابم!

* برای ۱۲ ساعت تمام، بازی کامپیوتری می کنم. پدر و مادرم هم قول داده‌اند که هیچ کاری به کارم نداشته باشند تا من با خیال راحت، تمام بازی‌هایی را که دوست دارم انجام دهم !

* می‌خوابم. هر چقدر دلم خواست می‌خوابم؛ چیزی که این روزها خیلی کمبودش را حس می‌کنم.

ادامه مطلب...

توصیه های مهم به کنکوری ها

با توجه به رسیدن به روزهای آخر کنکور پیشنهاد های فوف العاده ای برای شما داریم که خیلی به موفق شدن شما کمک میکند. اگر شما کنکوری هستید پس این مطلب را تا آخر بخوانید و به توصیه ها عمل کنید و استرس را کنار بگذارید. با پیشرفت تکنولوژی و صنعتی شدن جوامع، استرس جز جداناپذیر زندگی شده و اگر راه مبارزه با این حالت روحی را ندانیم به عواقب جبران ناپذیر آن دچار می شویم.

استرس و اضطراب که این روزها بیشتر در جوانان دیده می شود زندگی را به کام آنها و خانواده هایشان تا حدی تلخ کرده و نزدیک شدن به کنکور هم به این موضوع دامن زده است.مطمئنا برای یک جوان کنکور سراسری یکی از حساس ترین و پراسترس ترین امتحان ها است که تمام زندگی نه تنها او بلکه خانواده اش را تحت الشعاع قرار می دهد.

ادامه مطلب...

علائم و نشانه‌های اضطراب امتحان

قبل از اینکه به علائم اضطراب امتحان بپردازیم، باید بدانیم بین دلهره‌‌ی معمولی که بیشتر دانش آموزان قبل از امتحان تجربه‌اش می‌کنند و اضطراب واقعی امتحان که فلج کننده است، تفاوت وجود دارد. هر چند هیچ DSM رسمی‌ای (راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی) برای تشخیص اضطراب امتحان وجود ندارد، اما پدیده‌ای بسیار واقعی و محسوس است. وقتی نگرانی، تشویش، ترس یا اضطراب بیش از حد در مورد نتیجه‌ی یک امتحان داشته باشید، تا جایی که عملکردتان را تحت تأثیر قرار دهد یا کیفیت زندگی‌تان را پایین بیاورد، به یک معضل تبدیل می‌شود.

اگر نگرانی شما در مورد امتحانی که پیش رو دارید، مانع خواب شبانه‌تان شود، روی اشتهای‌تان اثر بگذارد یا شما را از فعالیت‌های مورد علاقه‌تان باز دارد، به احتمال زیاد، دچار اضطراب امتحان هستید. طبیعی است که شب قبل از امتحان کمی خواب‌تان مختل شود، اما اگر به طور مداوم برای خوابیدن مشکل داشته باشید و این اتفاق، شب‌های متمادی قبل از امتحان روی دهد، احتمالا مشکل بزرگ‌تری نزدیک است.

ادامه مطلب...

مشاهده مطالب قدیمی تر...